McDonald’s heeft een nieuwe, landelijke campagne gelanceerd: Trash Dance. Met de campagne roept de fast food keten gasten op om op swingende wijze hun afval weg te gooien. Maak daarvan een filmpje en stuur het naar McDonald’s. De meest originele inzendingen worden beloond met mooie prijzen.
Annemarie Swijtink is Director Marketing, Communicatie & Insights van McDonald’s Nederland. ‘Samen met onze restaurantteams doen we er iedere dag alles aan om ons verpakkingsmateriaal te verminderen, te verduurzamen, goed in te zamelen en te recyclen. Maar we kunnen dit niet zonder de hulp van onze gasten. Met deze campagne willen wij heel Nederland laten zien dat de wereld schoner maken niet alleen goed is, maar ook leuk kan zijn en een kleine moeite is. We hebben zin om samen met alle Trash Dancers zoveel mogelijk afval in de prullenbak te gooien en kunnen niet wachten om de beste, leukste en meest aanstekelijke moves te zien – en zelf in te studeren natuurlijk!”
McDonald’s zet in op het zoveel mogelijk nascheiden van het ingezamelde afval, in 2022 wil het bedrijf 100% van haar afval nascheiden, op dit moment is dat 30% procent. Bij dat afval zit veel papier en karton dat, mits schoon en droog, prima kan worden hergebruikt.
De Trash Dance campagne loopt van 12 april tot en met 9 mei 2021. Consumenten kunnen van 12 april 00:00 uur tot en met 9 mei 23:59 uur dagelijks kans maken op mooie prijzen.