De gemeente voert op 1 juli 2020 een Ja/Ja-sticker in. Bewoners krijgen dan alleen ongeadresseerd reclamedrukwerk als zij dat aangeven met een Ja/Ja-sticker op de brievenbus. Den Haag draait zo het huidige systeem om. Nu ontvangen burgers zonder sticker op de brievenbus nog reclame. Sommige vormen van ongeadresseerd reclamedrukwerk vallen buiten de nieuwe maatregel, zoals huis-aan-huisbladen en berichten van de gemeente of van een netbeheerder. Eventuele Nee/Nee- of Nee/Ja-stickers blijven geldig.
Met de nieuwe maatregel wil de gemeente papierverspilling voorkomen. Uit onderzoek blijkt dat een gemiddeld huishouden in Nederland elk jaar ongeveer 34 kilo papier aan reclame krijgt. Dat zijn ongeveer 30 folders per week. Veel van deze reclame wordt ongelezen weggegooid. Als dat in de papierbak gebeurt is er weinig aan de hand, want van de oude folders wordt nieuw papier gemaakt. Wat Den Haag betreft betekent ongelezen weggooien dat de folders voor niks zijn gemaakt. Per 20 juli geldt de nieuwe regeling voor folders. Lees meer op denhaag.nl.