Duurzaamheid speelt een steeds grotere rol in ons leven. Dat geldt ook voor communicatie. Bedrijven houden rekening met de footprint van hun media. Daarbij staat het doel van adverteren en/of communiceren voorop. Je wilt mensen bereiken en informeren en ze aanzetten tot handelen. Maar hoe vind je een balans tussen effect en duurzaamheid? Een doelgroep op een groene manier bereiken, wordt al snel in verband gebracht met e-mail of WhatsApp en niet meteen met direct mail (DM). In de perceptie van velen is DM via de brievenbus niet echt duurzaam. Is dat terecht? PostNL heeft deze week een magazine gepubliceerd waarin de groene kant van post wordt belicht. Van inspirerende verhalen van ondernemers en experts tot slimme oplossingen waarmee je direct aan de slag kunt.
In het magazine ook een interview met PRN-directeur Hielke van den Brink. In het interview geeft Van den Brink tips ter verduurzaming van printmedia. Van den Brink: ‘‘Nadenken over duurzaam papiergebruik
hoort bij Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen. Ook digitale media hebben een behoorlijke footprint met alle datadragers en
servers die dag en nacht stroom gebruiken. Terwijl brochures
en folders al jaren op 100% gerecycled papier worden gedrukt. Maar je moet natuurlijk vooral kijken welke manier het meest doeltreffend is voor je doelgroep.’ Bekijk/downlaod het PostNL-magazine.